Attans vad kallt

torsdag 24 januari 2013

Grått (dimma) och isande kallt idag. Inte min grej alls. Skulle ut och rida i morse och det var glashalt i skogen, inte heller min grej. Så det blev mest promenad istället för ridtur (och mycket frisk luft). Igår trodde jag att jag skulle åka på Kayas baciller, då jag frös och fick en fruktansvärd huvudvärk. Men har ingen lust alls att bli sjuk alls och efter en natts sömn så var det (nästan) bra igen. För imorgon bär det av till Zermatt med tjejerna. Sol, bergsluft, kälkåkning och apres ski. Det vill man ju inte missa. Så nu ska jag ner i källaren och rota fram skidkläderna. Och laga min favoritmiddag till kvällsmat, vitvinrisotto med stora räkor och citronsmör. 

Var en runda på stan igår och då hade vi strålande solsken till skillnad från idag så bjuder på några bilder av ett underbart vackert vinter Bern (blev lite shopping också men det får jag visa en annan dag).


Add a comment »

This entry was posted on torsdag 24 januari 2013. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.