Godmorgon tisdag

tisdag 22 januari 2013

Trött är jag denna tisdag morgon, men får väl skylla mig själv.. satt uppe och tittade på två avsnitt av dokumentären om Jan Stenbeck till klockan ett (mycket sevärd tycker jag). Fem timmar senare ringde väckarklockan igen.. 

Kvällen igår bjöd också på ett och annat äventyr. Min första kvällsträning med Cardinale (Pat Perelli/Horsemanship kurs). Lasta och köra för första gången när det är mörkt. Och började med att jag inte kom upp med transporten då infarten till stallet var glashal, så vi fick salta innan jag kunde köra iväg. Lasta ur i mörkret på en parkeringsplats och gå fram till ridhuset längs motorvägen och det fixade vi galant jag och min häst. Är ju alltid lite pirrigt när man ska göra något nytt och är ute och åker ensam med hästen. Men alltid lika skönt när man är hemma igen och allt har gått bra. Sen när jag kom hem blev det musjakt i källaren.. katten var ute efter att döda och jag för att rädda liv.. men slutade med att jag lyckades klämma ihjäl stackaren under en stor högtalare. Men glad var jag över att fått tag i musen, inte så kul att ha de små liven inne i huset. 

Kaya har gått till skolan igen första gången sedan förra onsdagen. Var nog en släng av influensan (men som tur är har ingen annan blivit sjuk). 

Add a comment »

This entry was posted on tisdag 22 januari 2013. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Använder Blogger.