En perfekt dag!

söndag 19 maj 2013

Vilken underbar dag vi hade igår!! Strålande solsken och underbart försommarväder. Vi började dagen med en ridtur på min systers häst Greta (jag till häst och syster på cykel:-). Härligt att rida längs gula rapsfält och grönskande natur. Sedan satte vi oss i bilen och styrde kosan mot Ystad. Ett besök i bokaffären (älskar att köpa svenska böcker och tidningar när jag är här) och inköp av gott fika i bageriet (en räkmacka och Ystadbomb för min del... kardemummabulle full av vaniljgrädde..). Därefter blev var vi ju tvungna att åka till min absoluta favoritaffär också - Tre Magasin. Älskar den affären och skulle varje gång kunna fylla flera påsar, men förnuftet sa att det räcker med ett par flipflops och en blus från Rabens Saloner (älskar deras kläder). Därefter åkte vi till stranden och njöt av väder som en riktig sommardag. Barnen lekte och badade (!!) i säkert två timmar och vi lapade sol och mumsade på fika. 

Dagen avslutades med honungsglaserad ingefärakyckling och en stor skräll inom ishockeyvärlden - Schweiz spelar idag VM-final i hockey mot hemlaget Sverige!!!! Schweizarna har aldrig någonsin ens varit med i en final så måste erkänna, att jag nog håller tummarna för alplandet ikväll!!


 Denna snygging finns på Tre Magasin - får väldigt mycket habegär:-)
 Dukat för middag 




1 Comment »

This entry was posted on söndag 19 maj 2013. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “En perfekt dag!”

  1. Vilken mysig dag! Vill också åka ner mot Skånelandet, det är så fint där!
    Kul för Schweiz att de gick så långt! Kolla ni mellon också? Mina hårstrån stod rakt upp, tyckte det var superbra!
    Kram Helena

    SvaraRadera

Använder Blogger.